Jegerfruas adventskalender

Kom på den brilliante idè i dag, at jeg kanskje skulle gi dere en adventskalender! Jeg fikk selvfølgelig idèen mens jeg kjørte bil, dette er en direkte konsekvens av lange kjøredistanser og ingen radio, jeg får god tid til å tenke og prate høyt med meg sjøl. Og der er det ikke mye motbør å finne. De aller fleste idèer er jeg enige i, de tas opp til votering umiddelbart og det er alltid overveldende flertall. Veldig lett å drifte denne idèbanken, ska jeg si deg!  🙂 

Bildet har absolutt nada med 1.desember å gjøre, men kan være en illustrasjon på å være stor i kjeften

Tanken kom da jeg ringte min aller beste venn for å holde henne litt orientert om det siste som skjedde i livet mitt. Litt om hva jeg styrer med for tiden, noe ikke så bra og andre ting som er mere morsomt, så kom jeg da med denne lille historien som tydeligvis var veldig bra og hun hylte av latter. Ja værsågod, sa jeg, det var luke nummer tre. 

Og dermed tentes et lys i mitt indre. 

Gaven fra meg til deg blir altså en “luke” med en liten og forhåpentligvis god, morsom, undrende eller rar historie.  Hvis jeg ikke opplever noe gøy så drar jeg bare ut noe annet gammelt ræl av hatten! For det er ikke alle dager som bare er jubalong hos meg heller. Men et eller annet skal jeg vel finne på? Alle har godt av å senke skuldrene litt og puste på, i disse tider. Høres ikke det litt forlokkende ut? 

Jeg skal forresten være ærlig å si at jeg er litt redd for å ikke klare å skrive tjuefire historier fram mot jul. Noen dager er jeg i motbydelig dårlig form og det er skummelt når jeg legger mye press på meg selv. Så jeg lover ikke en luke hver dag, men at jeg skal gjøre så godt jeg kan. Litt tjyvtriks kan jeg vel finne på underveis, og da får dere ha meg unnskyldt. 

 

Sånn. Dette var luke 1, selv om vi nå er på tredje desember, så jeg må vel bare peise på, siden jeg ligger to dager bak skjema allerede. 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg