Nederlag eller opptur?

For to år siden trodde jeg denne dagen aldri ville komme. Jeg la da bak meg nesten hele livet mitt som ansatt i andres bedrifter og gikk inn i en ny periode som ansatt i min egen bedrift. Her skulle jeg altså tilbringe slutten av mitt arbeidsliv, tenkte jeg da, det var nesten en vemodig tanke det også, tenk om jeg ikke kom til å trives i jobben, da ble jeg jo nødt å sparke meg selv (ha ha!)

Jeg har altså i dag gått til det skrittet og kostet støvet av min gamle CV og søker etter jobb. Jeg som trodde jeg ALDRI skulle gjøre det mer i resten av mitt liv! 

En av mine tidligere gode kolleger, som jeg engang ansatte og jobbet tett sammen med, jobber med rekruttering av mennesker. Hen har i dag fått min CV på bordet. Håper hen har noe godt å si om meg. 

Gudskjelov har jeg hatt lite å gjøre med Nav opp gjennom tidene, og i dag har jeg nok en gang fått bekreftet at nav-systemet ikke er så enkelt som dem vil ha det til. Men ære være alle de folkene som jobber der og gjør så godt de kan, altså – det er bare de tekniske løsningene og nettside-løsningen som er litt lite brukervennlig. Nesten ferdig, så sa det krasj og teknisk feil på siden var et faktum. Prøv igjen senere. Jadda. 

Men nå er jeg iallefall registrert der igjen og planen min er at dette oppholdet i nav skal bli så kort som overhodet mulig!

Slapp av, jeg skal ikke slutte på Skagi – men jeg er åpen for å være tilkallingsvikar, ekstrahjelp eller hva som helst som er av kortvarig karakter og med den fleksibiliteten jeg må ha ifht hovedjobben min, som FORTSATT er å være Skagi`s potet! Men hvis det ellers bare klaffer, så kan jeg helt sikkert jobbe et annet sted noen dager innimellom for å sørge for inntekt i heimen. Inntil denne situasjonen snur seg igjen. 

Imellomtid styrer jeg på med planer og endringer – og vurderer fortløpende den kursen vi skal ha etterpå – når hverdagen normaliseres igjen. Jeg har nok av arbeidsoppgaver å ta tak i, det er ikke det. Men det må også bringes lønn inn på min private konto. 

 

Jeg kikka gjennom ledige jobber og fant følgende av interesse: 

I Senja kommune var det ledig sommerjobb på fødeavdelinga. Er oppvokst på gård og har tatt imot masse kalver, så det skal nok gå greit. Tåler blod og gørr. 

Målselv hadde den mest fristende stillinga, Chief Theoretical Knowledge Instructor. Ved trafikkflygerutdanninga. Det hørtes dritgøy ut! Jeg har instruktørkompetanse på sporhund gjennom Norsk Kennel Klub, har jobbet totalt fire år som lærer i småskoletrinnet og jeg HAR tatt fly flere ganger. Jeg vil si at jeg er over middels god på å instruere. Jeg er dessuten god på å lese meg opp på ting, så siden dette bare er i teorien, så skal det nok gå fint. 

Salangen byr på drosjesjåfør. Ja, jeg kan både kjøre og prate samtidig. Kvalifisert som faen. 

Kommunepsykolog? Ja, jeg er løsningsorientert og rett på sak. Er ikke så flink til å lytte, men kjempegod til å prate. Kommer til å korte ned på antall konsultasjoner. De kommer til å BE om å slippe flere timer. (Og de kommer til å føle seg friskere umiddelbart)

Stillingen som Superhelt i Tromsø kommune (Ungt Entreprenøskap) skriker etter min kompetanse! Superhelt is my middle name! synes også at jeg er ung. Og entreprenør. 

Og så Forsvaret da. På ammunisjonslageret. Kan både skyte og håndtere ammo. Må jo være drømmejobben. 

 

Med andre ord – verden er full av MULIGHETER!

Så derfor: Velbrukt hotellsjef/ butikksjef/ leder/ serviceperson til leie!

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg